Sverige Byt marknad: Sverige | SEK
  •  Snabba Leveranser   Fri Frakt över 600kr   Svensk Design

0

Butikens köpvillkor

Köpvillkor
Giltiga från 2022-11-08

Hilke Collection AB
Org: 559182-0245
BOX 11031
58011 Linköping

Tillämplighet

Hilke Collection AB:s allmänna försäljningsvillkor gäller från och med ovan angivet datum och ersätter alla tidigare publicerade försäljningsvillkor. Vid försäljning till enskilda konsumenter gäller även tvingande bestämmelser i Konsumentköplagen (1990: 932) och Distans- och Hemförsäljningslag (2005:59). Försäljning sker endast till beställare som är myndig eller har målsmans godkännande.

De varor som presenteras genom Hilke Collection AB:s hemsida utgör Hilke Collection AB:s ordinarie sortiment. Vid eventuell skillnad mellan villkor, produktinformation eller priser angivna på Hilke Collection AB:s hemsida och i övriga publikationer, är det informationen på hemsidan som gäller.

Pris och Betalning
Priserna på  hemsidan är angivna i svenska kronor och är inklusive moms om du handlar som privatperson. Företag kan handla via klarna med hjälp av faktura eller kontakta oss så hjälper vi er vidare. Hilke Collection AB har rätt att ändra angivna priser på hemsidan och övriga publikationer utan föregående avisering. 

Betalning sker via de olika möjligheter som erbjuds via Klarna Checkout samt Paypal.
Väljer du Klarna så kan du välja direktbetalning med kort, swish, faktura eller delbetalning.
Vill du läsa mer om Klarnas fakturavillkor så kan du läsa här. Det tillkommer ingen fakturaavgift.

Vid orderläggning skickas en orderbekräftelse via e-post. Bekräftelsen innehåller information om innehållet i beställningen. I samband med att ordern expedieras från Hilke Collection AB:s lager, erhåller du en leveransbekräftelse via e-post.
 
Vid uppenbara felaktigheter såsom så kallad förklaringsmisstag eller liknande, avseende det pris eller den produktinformation som anges i mottagningsbekräftelsen eller fakturan, äger Hilke Collection AB rätt att korrigera sådant pris eller sådan information varpå ny mottagningsbekräftelse och faktura skickas ut. Du har rätt att avbeställa din order utan kostnad om korrigeringarna ej accepteras.

Leverans & Leveranssätt

Lagervaror skickas normalt från oss inom 1-3 arbetsdagar. 
Leveranstiden till närmsta utlämningsställe varierar beroende på postnummerområde men sker vanligtvis inom 2-3 dagar från påbörjad leverans.
Vid större ingång av ordrar eller förseningar från våra leverantörer kan dessa varor i vissa fall ha en längre leveranstid. I dessa fall meddelas du om detta så snart vi behandlat din order. Vid högsäsong kan det ta upp till 5 dagar, såsom Black Friday, Studenten och inför Julhandeln.

Våra paket skickas via Schenker. Har du beställt produkter som kräver att vi skickar på pall så skickas detta med DHL. Större paket skickas till ombud, medans mindre paket som vissa smycken skickas direkt till brevlådan. Vill du få hemleverans så går det också att ordna, men då behöver du kontakta oss i samband med din order.
 
Vi erbjuder inte upphämtning på vårt lager.

Avbeställning

Du kan avbeställa din order fram till dess att ordern har skickats från vårt lager annars tillkommer returfrakt. Avbeställning skall meddelas Hilke Collection per e-post här.

Outlöst försändelse

För försändelse som ej uthämtats eller avbeställts innan retur till Hilke Collection AB kommer det debiteras en avgift för att täcka Hilke Collection:s omkostnader, upp till 300kr.

Ångerrätt och öppet köp

Vid köp i Hilke Collection:s webbutik har du enligt distanshandelslagen 14 dagars ångerrätt som börjar gälla från att du mottagit din produkt. Vid retur ska varan vara oanvänd samt oskadad och förpackad i sin originalförpackning. Det är tillåtet att öppna förpackningen och granska varan på ett tillvägagångssätt som ej skadar produkten eller dess förpackning. Har du lyft upp våra mässingsprodukter / förnicklade produkter utan bomullshandskar så ska produkten putsas försiktigt innan den returneras till Hilke. Hilke Collection AB förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för saknat/skadat originalemballage eller i det fall att returen ej är komplett.
Returer sker vanligtvis på samma sätt som varan transporteras till er så tänk på att du måste ha sparat packmaterial samt eventuell lastpall vid önskad retur.
Då Hilke Collection AB inte är ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse ber vi er emballera väl
Öppet köp gäller endast konsument (privatperson), ej företagskund.
 
Observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans. I dessa fall förbehåller vi oss rätten att debitera kunden en avgift oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

Retur
För att göra en retur mejlar du oss Här tillsammans med ditt ordernummer och vi kommer skicka dig en retursedel förutsatt att det är inom 14 dagars ångerrätt. Därefter packar du varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, samma eller likvärdigt det som varan levererades i till dig. Våra produkter packas alltid i fina presentboxar och dessa ska vara i nytt skick. Man får inte skicka produkten direkt i sin giftbox utan måste använda sig av emballage. Sedan klistrar du på fraktetiketten som du fått av oss på mejl på paketet och lämnar in det på närmaste utlämningsställe. På etiketten finns adressen till oss förtryckt. Hilke Collection AB, c/o Almroths, Koppargatan 12, 602 23 Norrköping. Har du frågor gällande ångerrätten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
 
Återbetalning sker inom 14-30 arbetsdagar efter att vi fått ditt meddelande om att nyttja ångerrätten förutsatt att produkten/produkterna inkommit till vårt lager. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan för att inte riskera att fakturan förfaller. Krediteringen av ordersumman görs efter godkänd retur.
 
Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som valdes vid beställning av ordern, om inte annat uttryckligen överenskommits. Vid kortbetalning återförs pengarna till samma betalkort som användes och vid fakturabetalning krediteras fakturan. Om fakturan redan betalats så återbetalas beloppet till kunds bankkonto. Observera att vid ånger av en produkt eller order så debiteras du en returfrakt på mellan 99kr - 129kr.
 
Vi informerar dig om eventuella leveransförseningar och du som konsument har i vissa situationer rätt till hävning av köpet.

Reklamation

Vid en reklamation ska felet anmälas inom skälig tid. Anmälan om fel i varan inom två (2) veckor från att du upptäcker felet eller borde ha upptäckt felet anses alltid inom skälig tid. Vid reklamation kontaktar du Hilke Collection AB per e-post till [email protected]. Uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.
 
Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar produkten. För att varor med synliga skador på emballaget skall kunna reklameras hos vår transportör måste det ske inom 1-3 dagar. Detta måste ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget i samband med kvittens så be chauffören notera skadan och signera. Spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. Om du är osäker kan du se över våra skötselråd på hemsidan då både mässing och förnicklad mässing måste underhållas.
 
Vid en godkänd reklamation står vi som handlare för alla kostnader som kan kopplas till returen, inklusive all frakt. Vi skickar dig en retursedel alternativt ber dig kassera produkten efter mottaget mejl om reklamation. Inga reklamationer sker via telefon. Har du frågor gällande reklamationer är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
 
Du bör inte lösa ut ett paket som ser skadat ut. Om du upptäcker skadan först efter att du öppnat paketet, reklamerar du omedelbart till Hilke Collection AB och Schenker/DHL enligt ovan.
 

Säkerhet

För säkra betalningar använder vi 3D-secure på vår webbsida.

Tvist

Vid eventuella tvister hänvisar vi till allmänna reklamationsnämnden. Du kan nå dem här. Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, 08 – 508 860 00. För gränsöverskridande köp hänvisar vi till EU ODR. De har webbadress https://ec.europa.eu/odr. Kontakt i Sverige [email protected]. ECC Sverige, Box 48, 651 02 Karlstad, Sverige.

Välj språk

Valuta SEK Språk sv